Onze laatste week - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sanne Wolk - WaarBenJij.nu Onze laatste week - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sanne Wolk - WaarBenJij.nu

Onze laatste week

Door: Sanne van der Wolk

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Onze laatste week in Engeland.
Dit was het dan, onze reis naar Engeland. Met 2 weken vol leuke activiteiten zit het er nu echt op.

Maandag begon onze week weer op Chesterfield. Na een moeilijke start hebben we in de middag een (door de Engelse studenten geregelde) voetvolleybal toernooi gespeeld. De manier waarop het toernooi werd geleid liet ons als Nederlandse studenten een beetje versteld staan. Uiteindelijk hebben we toch een leuke dag gehad.

Op dinsdag was het erg belangrijk dat de Euro mobillity passes werden ingevuld, toen dat allemaal geregeld was zijn we met de groep naar Ice Sheffield gegaan. Bij Ice Sheffield hebben we geschaatst en een paar wedstrijdjes curling gespeeld.
als avond programma zouden we naar een wedstrijd van Sheffield United gaan kijken maar dat ging helaas niet door..
De woensdag stond vol gepland met verschillende sporten. In de ochtend hebben we aan elkaar les gegeven en het programma volgde met een turnles in een van de Sheffieldse turnzalen.
Donderdag, de een na laatste schooldag in Sheffield. Tevens wel de laatste dag op het Sheffield college. We hebben s’ ochtends verschillende spellen gespeeld buiten het college. O.a een ruilspel en Jachtseizoen. S ’middags kwam er een gast spreker van the Sheffield Hallam university langs om te vertellen over het coachen van kinderen.
Op vrijdag moesten we om 11 uur aanwezig zijn bij the Sheffield college om vervolgens met een touringcar naar het Peak District te gaan. (een groot en mooi natuurgebied in Sheffield) na ongeveer 2 uur wandelen hadden we de top van de berg bereikt. Meer dan 500 meter hoogte.
Na het hiken zijn ik een een vriendin door gegaan naar Meadowhall ( shopping centre) om even iets leuks te gaan kopen wat de savonds weer konden gebruiken om aan te rekken met het uitgaan.
De laatste avond met de hele groep op stap, het was een super gezellige avond !

Groetjes,
Sanne van der Wolk