Eindverslag - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sanne Wolk - WaarBenJij.nu Eindverslag - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sanne Wolk - WaarBenJij.nu

Eindverslag

Door: Sanne van der Wolk

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Situatie:
12 november – 26 november 2017
Met 70 mede studenten en 3 docenten voor 2 weken naar Engeland om daar mee te draaien met de Engelse cultuur, dat was het plan. Hoe we het moesten gaan doen en regelen was van te voren allemaal nog een beetje onduidelijk maar ik had er zeker zin in !
In Sheffield zijn we met z’n alle naar de college gegaan om daar les te krijgen van Engelse docenten en studenten.
Deze 2 weken ben ik verbleven in een gastgezin samen met Suus. De (alleenstaande) Engelse was ontzettend lief en zorgzaam.
Taak: (algemeen)
Op het Sheffield college was er voor 2 weken een rooster uitgezet die wij als Nederlandse studenten gevold hebben. Over het algemeen waren er veel sportlessen ingeroosterd, wat voor ons natuurlijk hartstikke leuk zou moeten zijn.. Wel had ik verwacht dat het iets beter geregeld zou zijn, zoals meer contact met de Engelse medestudenten en beter georganiseerde sportlessen.
Van mij als Nederlandse student werd er verwacht dat ik meer zou leren over de Engelse cultuur en de manier van studeren/lesgeven die ze daar hebben.
Taak: (persoonlijk)
Ik wilde graag veel leren in en over Engeland, Hoe het was om in een gastgezin te wonen en hoe de leerlingen daar omgingen met hun studie. Ik verwachte dat ik het lastig zou vinden om me goed verstaanbaar te maken in Engeland maar dat ging beter dan verwacht, en daar ben ik natuurlijk hartstikke blij mee. Ik wilde wel graag dat ik me van een goede kant liet zien en natuurlijk dat ik/wij een positieve indruk achterliet in Engeland en bij het gastgezin.
Actie:
In Engeland heb ik met meerdere Nederlandse studenten lessen gevolgd in Engeland. De lessen bestonden voornamelijk uit verschillende sporten zoals; boksen, schaatsen, curling en turnen.
We hebben alles gedaan zoals het van ons verwacht werd maar wel moet ik eerlijk toe geven dat niet alles vlekkeloos is verlopen.. Er waren geen instructeurs aanwezig of de lessen waren niet goed voorbereid. Ook hebben we weinig tot geen contact gehad met de Engelse medestudeten. Dat was wel een van de grootste min punten.
Resultaat:
Na wat kletsen en evalueren met andere medestudenten zijn we tot de conclusie gekomen dat de ‘geregelde reis’ over het algemeen niet goed geregeld was. Dat viel ons eigenlijk ontzettend tegen.. We hebben uren zitten wachten op schoolpasjes en wifi en uiteindelijk werkte het nog allemaal niet volledig. Maar ook moet ik zeggen dat er natuurlijk ook leuke activiteiten geregeld zijn. Samen met de groep van 70 Nederlandse sport en bewegen studenten hebben we een erg goede band op gebouwd en hebben we aan de iets wat rommelige reis een leuke draai gegeven.




Reflectie:
De reis over het algemeen krijgt van mij een positief resultaat. Ik was tevreden met de sfeer in de groep. het uitgaan in het weekend was hartstikke leuk en is op een aantal dingen na vlekkeloos verlopen. Over de gang van zaken op het college stond ik wel even versteld. Hoe kan je de reis zo goed in grote lijnen uitzetten maar daarna maar afwachten wat er gebeurt. Volgens mij wordt dat ons nog beter aangeleerd dan dat daar de ‘afgestudeerde’ docenten die competentie beschikken.

Met een geweldige herinnering kijk ik over het algemeen positief terug op de 2 weken dat ik in Sheffield ben geweest. De (alleenstaande) vrouw van het gastgezin was ontzettend aardig en wilde het beste voor ons.
Met hier en daar wat fouten en minder goed georganiseerde activiteiten heb ik 2 onvergetelijke weken gehad.
Door de weeks naar school en lekker sporten, in het weekend leuke dingen doen en stappen met de hele groep.
Toch ben ik na 2 weekjes ook wel weer blij om lekker thuis te zijn en in mijn eigen bedje te slapen.

  • 27 November 2017 - 10:46

    Maaike Jansen:

    Hai Sanne,
    mooi verslag en leuk om te lezen.
    Niet alles positief, dat lees ik wel maar geweldig dat het een mooie herinnering voor je is met leuke contacten onderling met de Nederlandse studenten.
    Op naar je volgende reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Student Roc Nijmegen.

Actief sinds 09 Okt. 2017
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 3236

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 26 November 2017

voor vertek

Landen bezocht: