Op de helft. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sanne Wolk - WaarBenJij.nu Op de helft. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sanne Wolk - WaarBenJij.nu

Op de helft.

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Na het (moeilijke) afscheid van papa, mama, broertje, vriend en de rest van de familie was ik er eindelijk klaar voor. Daar gaan we !
De vlucht van Keulen naar Manchester vertrok vroeg in ochtend. Na 1,5 uur landen we op de Engelse bodem.

Na het halen van de koffers vertrokken we met de trein naar Manchester City, daar hebben we rustig wat gegeten en even gewinkeld.
Rond 13:00 uur stapte we met een groepje van 6 (mede)leerlingen in de taxi onderweg naar de plek waar we verwacht werden om vervolgend met de gastgezinnen mee naar 'huis' te gaan.

Ik kwam samen met een vriendin in een gastgezin van een alleenstaande vrouw. Vanaf het eerste moment wordt er super goed voor ons gezorgd en we voelen ons helemaal thuis.

Maandag was het dan toch echt de eerste Engelse schooldag. Met een groep van 17 (mede) studenten en 1 lerares stapte we op de trein naar Chesterfield waar we de lessen zouden gaan volgen.
We hebben daar een dag vol met verschillende sportlessen gevolgd en zijn daarna nog even door de winkelstraat heen gelopen.
Moe maar voldaan (met een goed gevulde buik) zijn we lekker gaan slapen en keken we al uit naar de volgende dag.

Op dinsdag, woensdag en donderdag hebben we de lessen van onze Nederlandse docenten gevolgd op het Sheffield College.
We hebben onder andere een presentatie gehad van de beroemde bokser Johnny Nelson, een voetbal toernooi gespeeld en les gekregen in trampoline springen en fitness.

Op vrijdag gaan we naar de gym waar Johnny Nelson altijd getraind heeft. Daar krijgen we les van een goede bokstrainer. Na deze les gaan we met een groep meiden winkelen in Mattew hall, een van de grootste indoor shoppingcenters van Engeland.

Met het weekend voor de boeg kijken we uit na de 2de en al weer laatste week van onze reis.

Reisverslag wordt vervolgd.

Sanne van der Wolk